Virksomhedsprofil

Rings Køreskole Thisted

Pssst! Jeg har i 2022 fået ny og lækker skolevogn (Honda), som er nem at køre i!

Hej! Mit navn er Klaus Ring Rosenkrantz og jeg er kørelærer og ejer af Rings Køreskole.

Jeg har været selvstændig kørerlærer siden 2004 og jeg går meget op i at give mine elever en god oplevelse med at tage kørekort - det er jo det jeg lever af. ;-)

Du kan trygt tage dit kørekort hos Rings Køreskole. Jeg følger dig gennem hele forløbet og hjælper dig med alt det der er nødvendigt. - Det er ikke dyrere at tage kørekort ved Rings Køreskole - bare bedre!

Skolevognen

Rings Køreskole har lige fået en ny skolevogn - en Renault Megane modellerne er Renault luksuriøse klasse.

Skolevognen er en mindre bil, hvilket gør at den er nem at komme rundt i og en god bil at lære at køre i for første gang.

Den er selvfølgelig udstyret med alt standardudstyret som klima anlæg, sædevarme osv.

Jeg har lavet en oversigt over bilens teknik, som du skal kunne til køreprøven - så overvej at læse den.

Da det er en skolevogn du kommer til at køre i, er det juridisk set mig der er fører af bilen. Derfor har jeg selvfølgelig pedaler i min side, samt ekstra sidespejle og bakspejl, så jeg kan holde øje med trafikken og sørge for at vi kommer sikkert rundt.

Skolevognen hos Rings Køreskole

Undervisningen

Teoriundervisning i Thisted Teoriundervisning i Thisted Teoriundervisning i Thisted Teoriundervisning i Thisted

Teoriundervisningen foregår i mit teorilokale, som ligger på hundborgvej 22 i Thisted. Med mindre du får andet af vide, så er det fra kl. 17-20, den dag på ugen du har tilmeldt dig. Hvis du altså har tilmeldt dig et hold mandag d. 23. oktober, så har du teoriundervisning hver mandag JEG byder altid på kaffe og kakao!

Undervisningen veksler mellem at jeg gennemgår nyt teori og i tager nogle teoriprøver, der passer til det i lige har lært. En del af tiden går også med at jeg svarer på jeres spørgsmål, da der dukker mange spørgsmål op undervejs.
Til sidst i teoriundervisningen tager vi en rigtig teoriprøve, på samme måde som det foregår oppe ved politiet. På den måde kommer du til at føle dig tryg når du skal til den rigtige teoriprøve.

Køreundervisningen tilpasses teorien, så du kommer igennem alt det nødvendige og så du lærer alle færdselsregler i praksis. Vi bruger selvfølgelig ekstra tid der hvor du har brug for det, og vi kommer hurtigt igennem det du bare har styr på.

Når vi skal ud at køre, så vil jeg gerne komme og hente dig hvor du ønsker, så længe det er i eller omkring Thisted. Følg linket og læs ofte stillede spørgsmål og mere information og bilkørekort.

Medlem af Dansk Kørelærerunion

DKU - Dansk kørerlærer union

Rings Køreskole er medlem af DKU, hvilket er din garanti for at få den rette undervisning.
Jeg er desuden også næstformand og sekretær i DKUs lokalforening i Thy.

Hvis du skulle være utilfreds med en kørelærer, og du ikke mener at du har fået den undervisning du har krav på, så kan du klage til DKU, der vil se på din klage og hvis du får medhold i klagen, vil du få penge retur.

Vær opmærksom på at ikke alle kørelærere er medlem af DKU, og det er derfor ikke altid en selvfølge at du får den rette undervisning, og du vil ikke altid have mulighed for at klage, hvis uheldet er ude.
Det er derfor en god idé at vælge en kørelærer, der er medlem af Dansk Kørelærer Union.

Det siger eleverne om Rings Køreskole

Anmeldelse af Mathias Lyndrup Riis
Rigtig god køreskole :-)
Klaus kan stærkt anbefales som kørerlærer. Han er meget snaksaglig, man glæder sig til at komme ud at køre og man får hurtigt lært det man skal - både teori og kørsel.
Han sidder desuden altid klar ved telefonen og hjælper gerne med alt :-)

Anmeldelse af Lars Bo Frydenskov
Klaus Ring er en fantastisk kørelærer, som vælger at gennemgå den ellers "kedelige" teori på en sådan måde at man bliver aktiveret, og han sørger for at det giver mening for den enkelte person. Klaus er ikke bare en god lærer, men også en ven som står til rådighed, når man går hen og skal have opfrisket noget.